4 сентября 2011 4.09.11 150 4976

Первая оценка Dead Island

+23

Игрвой портал IGN первым оценил новую игру от Techland — Dead Island.

Они поставили игре 8 из 10 баллов, похвалив огромный свободный мир, тысячи блуждающих по острову зомби, захватывающий ближний бой, а также множество интересных побочных квестов. Из недостатков назвали — однообразный сюжет, нелучшую графику, и кое-какие проблемы со звуком. Но в целом игра получилось действительно хорошей.
Dead Island выходит уже в этот вторник для PC, XBOX 360 и PS3

Не зря предзаказал :)

TeamXbox — 9/10

Game Informer — 8.5/10

GameTrailers — 8.5/10

3DJuegos — 8.4/10

AusGamers — 8.1/10

Meristation — 8/10

IGN — 8/10

LEVEL (Czech Republic) — 8/10

Gamereactor Sweden — 7/10

Official Xbox Magazine UK — 7/10

Eurogamer Sweden — 7/10

Destructoid — 7/10

Joystiq — 6/10

Eurogamer — 6/10

Metro GameCentral — 5/10

Metacritick — 76% (Xbox 360)


Лучшие комментарии

По смыслу for. По цифре four. Но смысл важнее. :3
Мне кажется что эти 2(3) игры связывает только тема зомби.А так это совершенно разные игры!L4D это просто побегушка для компании, там даже сюжета особо не было.Ее тащил только мультиплеер.А в DI упор на сингл, квесты, крафт нового оружия(аля Dead Rising).Обе игры, конечно, хороши, но они разные.
Metro GameCentral которые оценили на 5 баллов.
Сильно придрались к управлению на PlayStation 3.
Вот минусы игры по «ИХ» мнению:
-Ужасное управление(то есть управление персонажем, боевые сцены и т.д.)
-Ужасная графика (ну что я могу сказать ОНИ ГРАФОДРОЧЕРЫ)
-Диалоги персонажей, и звук за кадром (тут я нечего не понял, они что ожидали звук оперных певцов?)
Вот плюсы:
+Большой открытый мир(много зомби, много интерактивных объектов)
+ чувство постоянной опасности
+Хороший кооператив

ссылка на обзор PS 3 версию
Dead Island may go down in history as having the worst trailer ever made. Not on a technical level of course, the teaser is a superbly conceived CGI short, but it has almost nothing to do with the game in terms of tone or content. If you watched the trailer and were expecting the game to feature a similarly harrowing, emotional wrought atmosphere then prepare for disappointment. Set your sights on a flawed but amiable cross between Dead Rising and Fallout and you might be more satisfied…
It is surprising just how much impact that teaser trailer had though, because if this had been promoted merely as Fallout with zombies, from the people behind such unremarkable misfires as The Call Of Juarez and Nail'd, we don't think anyone would be quite so excited.

If you are familiar with Techland's work though this is very reminiscent of The Call Of Juarez: The Cartel in particular, with the same low tech graphic engine and the same obsession with making the protagonists as unlikeable as possible and possessed of a four-letter vocabulary that would make a Gordon Ramsey blush. And once again there are vehicle sections with such shonky handling you'd swear the developer used to work on Deadly Premonition not Xpand Rally.

The story is at least the same as that implied by the trailer, as you find your holiday on an island getaway interrupted by a zombie apocalypse. You can choose one of four characters to play as (a throwing, firearms, bladed melee, and blunt melee expert) but the other three crop up throughout the game and can be played in co-op mode by anyone at the same or lower level as you.

Without letting slip any spoilers the game world is more varied than the basic set-up might imply and it's filled with enough side quests to make the comparisons with Fallout and Oblivion — even if far too many of them recall the annoying escort missions of the first Dead Rising. But not least because there's never more than a dozen zombies onscreen at once it's Bethesda's first person role-players that are the primary inspiration here, as you continually loot cupboards and left luggage for useful bric-a-brac.

There is a survival aspect to the game too with weapons quickly becoming broken and useless and your health and stamina bar continually needing top ups from energy drinks and food. Both you and the enemies have a level rating and earning experiences lets you level up and unlock a range of perks and stat buffs from some fairly leafy skill trees.

The comparisons with Dead Rising comes from more than just the escort missions and the presence of the undead, as the game has a weapon creation system that is very similar to Dead Rising 2 — in that you have to use a blueprint to collect seemingly uselessly items, before assembling them into something Sam Raimi or Peter Jackson would be proud of.

The game's rarely actually scary but although you and your fellow players are uniquely immune to zombie bites death comes swiftly and often. There's relatively little punishment for it when it does happen, although the respawn system is so random the exact level of inconvenience varies wildly from moment to moment — especially as many missions have the zombies resetting but not your weapons.

None of these are insurmountable problems for the game, even if they do make it seem amateurish and poorly thought out. More problematic is the fact that combat is neither interesting nor very well orchestrated. The default control set-up feels like you're sliding around on rollerskates and although the enormous dead zone for aiming can be adjusted in the menu system it never feels like you're controlling a real person, more like a shop mannequin on wheels.

Melee attacks seldom connect very satisfyingly (or at all thanks to the dodgy collision detection) and the otherwise impressive dismemberment system seems to work largely at random. Since this is all you're doing for 90 per cent of the game, and the other 10 per cent involves talking to boring characters with bad voice-acting, the whole experiencing becomes as shambling and broken as the undead themselves.

The dialogue is more important than you might think too because although the game does try to emulate some of the sombre, character driven disaster implied by the trailer most attempts fall flat because of the often laughable amateur dramatics.

If you are a zombie fan though and the idea of a low rent Fallout clone with your favourite movie monsters sounds appealing then this is by no means a disaster. There's no local co-op play, but if you can work through the campaign with a trio of online friends then there's definitely fun to be had. Even if you can't save manually whenever you want, which seems madness for an open world game so much inspired by Fallout.

But overall this doesn't live up to either of its obvious gaming inspirations, and certainly not the trailer that popularised the game in the first place.

In Short: Nothing like the game implied by the trailer and an only occasionally interesting, and obviously low budget, attempt to marry Dead Rising with Fallout.

Pros: Large game world with lots of content (and zombies), and a good sense of permanent danger. Online co-op can be fun with friends.

Cons: Combat and controls are sub-standard and most of the role-playing elements are pretty simplistic. Very weak graphics, dialogue and voice-overs.
Presentation
The story is a bit flat. It's easy enough to upgrade your weapons and such, but there's no flair to the menus. (История «плоская». Оружие удобно апгрейдить, но меню неудобные)
Graphics
Environments and zombies look good, but clipping and texture loading are issues. Cutscenes are stiff. (Окружающий мир и зомби выглядят хорошо, но текстуры не всегда быстро подгружаются)
Sound
Every time I came to a new area, I'd listen for zombie action. I don't think I'll forget the cries of a zombie chasing me anytime soon. Sound cuts out every so often on PS3. (Озвучка зомби запоминается, однако на PS3 звуки обрываются)
Gameplay
There are tons of quests to take, you build out your version of the character, and weapon mods keep combat interesting. The melee fighting is fun but takes getting used to. (Множество квестов, создание своего стиля боя и модификация оружия делают бой интересным. Рукопашный бой веселый, но требует привыкания)
Вот оценки других изданий.
TeamXbox — 9/10

Game Informer — 8.5/10

GameTrailers — 8.5/10

3DJuegos — 8.4/10

AusGamers — 8.1/10

Meristation — 8/10

IGN — 8/10

LEVEL (Czech Republic) — 8/10

Gamereactor Sweden — 7/10

Official Xbox Magazine UK — 7/10

Eurogamer Sweden — 7/10

Destructoid — 7/10

Joystiq — 6/10

Eurogamer — 6/10

Metro GameCentral — 5/10
Хотите прикол зайдите на эту ссылку и посмотрите на дату выхода ru.wikipedia.org/wiki/Dead_Island тока скорее всего через несколько дней исправят так чё не минусуйте если исправят
графика в играх я считаю не самое главное, игра должна залекать и развлекать, а не просто графоном цеплять а потом выходит графон есть а игра полное говно!
а по моему получше Left4Dead(1,2)будет и одиночка, и мультиплеер
открытый мир, море побочных кв, прокачка персонажа, большой выбрр ближнего оружия(и его апгрейда), а графика как говорится не главное(вон Minecraft с её графой и то популярная)
ну все же сравнивают и пишут типа L4D лучше(хотя мультиплеер DI мы еще не видели)
метакритик разве ставят сами оценки?
это же вроде сайт, который собирает все оценки со всех авторитетных изданий и выставляет средний балл
Интересно, что они PS3 версию мучали) А разрабы изначально говорили, что на пк все гораздо лучше)
и то и другое, они сами ставят оценку и потом собирают со всех изданий и выставляет средний балл.
От этого она активироваться быстрее не будет :D
игру можно преждевременно скачать со стима! тоесть сейчас скач доступен у кого есть ключ(кто брал игру в стиме)
1) Управление на ЗыЗе для шутеров и так не айс — могли и накосячить
2) Графика… Хмм, они графодрочеры, либо PS3 версия раза в 3 хуже xbox'овской выглядит
3) Насчет звука — пишут, что на плойке он оборывается
А в целом — они вообще хз как игры оценивают) Им видите-ли показалась слишком простой прокачка) Это что им — RPG?!))
Читай также